Projekt Médiím na kloub pomůže vyznat se v záplavě informací

SenSen připravil nový projekt pro seniory o zdravé konzumaci médií.

Pod heslem „K internetu si dejte Selský rozum“ SenSen seniory provede problematikou fake news, dezinformací, hoaxů a dalších nástrah internetu. Do série besed v sedmi českých a moravských městech a závěrečné konference v Praze se zapojí osobnosti ze světa žurnalistiky i odborníci na internetovou bezpečnost či psychologii.

Cílem projektu Médiím na kloub je probudit v seniorech zájem o fungování médií a naučit je kriticky hodnotit jejich obsah. „Žijeme v době, kdy není problém informace získat, ale je problém se v nich vyznat,“ říká manažerka SenSenu Markéta Zajícová. Senioři jsou v tomto směru zranitelní dvojnásob. „Proto jsme připravili projekt Médiím na kloub, který pomůže seniorům se v záplavě zpráv vyznat a nenaletět,“ dodává Zajícová.

Besedy o médiích proběhnou v březnu v sedmi městech České republiky – v Praze, Brně, Pardubicích, Prachaticích, Liberci, Milevsku a Lovosicích. Diskutovat se seniory na nich budou Zdeněk Svoboda z Nadačního fondu Lepší senior, David Kudrna z Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost a reportérky České televize Pavla Kubálková, Lea Surovcová (obě Události ČT a 168 hodin) a Tereza Strnadová (Reportéři ČT). Surovcová se Strnadovou navíc stojí za úspěšným divadelním projektem poslední doby právě na téma fake news „Mediální pakáž“.  

O měsíc později, 23. dubna, se pro zástupce seniorských klubů z celé republiky uskuteční závěrečná konference Médiím na kloub v Praze.  Vystoupí na ní Nora Fridrichová, reportérka a moderátorka pořadu ČT 168 hodin, klinický psycholog a odborník na mediální manipulaci Jan Kulhánek či reportérka týdeníku Respekt Ivana Svobodová.

K šíření mediální osvěty mezi nejstarší generací SenSen využije svou platformu více než 120 klubů Senzačních seniorů po celé republice. Pomoci tomu má i brožura o zdravé konzumaci médií, které vznikla ve spolupráci s Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost. Informační a tréninkové materiály, včetně videí z besed, budou k dispozici i na webu www.sensen.cz a na facebookové stránce Senzačních seniorů.

Termíny a místa konání všech besed naleznete zde.

Generálním partnerem projektu Médiím na kloub je společnost Philip Morris a.s.
Redakce SenSen (LN),
18.02.2019