ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator

80 seniorů dostane tablet či chytrý telefon a kurz jeho ovládání

Spojili jsme síly s Nadací Vodafone. Společně pomůžeme osamělým seniorům.

Darovat přístroj (tablet nebo chytrý telefon), internetové připojení a kurz digitálního vzdělávání 80 seniorům umožní SenSenu firemní sbírka ve Vodafonu ke svátku dárcovství Giving Tuesday, která vynesla 329 912 Kč. Cílem je dát co nejvíce seniorům možnost najít vztah k novým technologiím a naučit se využívat je pro vlastní potěšení, pro kontakt s rodinou či přáteli, nebo nalezení nových koníčků.

„Naši kolegové a kolegyně dobrovolně pomáhali už při jarní vlně koronavirové pandemie. Bylo pro nás proto obrovskou výzvou oslovit a motivovat je k pomoci znovu a v době, kdy se osobně nepotkáváme, ale podařilo se. I díky velké motivaci od celého vedení společnosti. Ze zpětné vazby od kolegů přitom vidíme, že jim je toto téma blízké a že se v něm chtějí angažovat. Nejspíš i proto, že sami v rodinách mají zkušenosti, jak pouhý video hovor s osamělým členem rodiny může dělat skoro až zázraky,“ říká ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafonu Zuzana Holá,  která je zároveň odpovědná za řízení Nadace Vodafone.

SenSen vytipuje vhodné zájemce
Vodafone se dlouhodobě snaží o začlenění všech skupin do společnosti prostřednictvím digitalizace, a tedy i seniorů. Jeho nadace proto nyní ve spolupráci s projektem SenSen vytipuje vhodné zájemce, kteří by o technologie a práci s nimi měli zájem.

„Už během jarní vlny pandemie jsme mezi seniory registrovali velký zájem o využívání chytrých telefonů především pro udržování kontaktu s rodinou a ne všem požadavkům jsme mohli vyhovět. Velmi proto vítáme tuto aktivitu Vodafonu a jejich nadace a těšíme se, že společně pomůžeme seniorům, kteří o technologie měli zájem, ale zatím se na ně nedostalo,“ říká k nové spolupráci mluvčí Senzačních Seniorů Lucie Nekvasilová.

Jen darovat přístroj ale nestačí. I na to myslela firemní sbírka. Seniorům proto poskytne nejen připojení, ale  nabídne i úvodní školení, jehož obsahem bude mimo jiné to, jak telefon ovládat a jak se spojit s rodinou. 

„Senioři mají velkou chuť a motivaci učit se používat nové technologie a služby. Mají trochu nevýhodu, že jim občas déle trvá se něco naučit, a to většinou z důvodů respektu a strachu z toho, že si své zařízení rozbíjí nebo budou muset něco platit. Často se také nemají koho zeptat nebo se stydí požádat o pomoc své blízké. Rodina to může vysvětlit jednou či dvakrát, ale z našich zkušeností víme, že pro seniory je velmi důležité trpělivé a pravidelné opakování. Mnohdy stačí i pocit, že se mají na koho obrátit. Jsem velmi rád, že se můžeme účastnit pomoci seniorům v tomto projektu a aktivně pomoci s prvním nastavením a používáním jejich zařízení,“ říká Tomáš Hubálek z organizace Moudrá Sovička, která se specializuje na vzdělávání seniorů a zajistí vzdělávací část projektu.

Sbírka pro širokou veřejnost běží do konce ledna
Kromě darování 80 přístrojů, na jejichž pořízení přispěli zaměstnanci Vodafonu, vyzývá společnost k pomoci také širokou veřejnost. Až do konce ledna je možné ve všech prodejnách Vodafonu darovat nepoužívaný, ale stále funkční chytrý telefon pro osamělé seniory. Není nutné, aby měl kompletní příslušenství. Nabíječku a případně další doplňky dodá Nadace Vodafone. Telefony následně poputují k seniorům.
 
„Přístroje je možné odevzdávat až do konce ledna, a to z toho důvodu, že nemálo našich zákazníků mění přístroje právě o Vánocích. My bychom si proto přáli, aby v takovém případě neputoval původní telefon do skříně, ale aby našel druhý život a uplatnění právě díky naší sbírce na pomoc seniorům,“ dodává Zuzana Holá, za Nadaci Vodafone.
Redakce SenSen (LN),
09.12.2020